woensdag 3 december 2014

Evaluatie Kunst compo 1


Verwachting

Het verwachte cijfer voor het A-gedeelte (leergedeelte): 6
Het verwachte cijfer voor het B-gedeelte (examenvragen): 5
De cijfers vallen allebei mee want ik hem uiteindelijk hoger gehaald dan mijn verwachtingen.


Voorbereiding toets

1. Heb je tijdens de inleidingen zodanig opgelet, dat je een beeld hebt kunnen vormen van de tijd en de kunststromingen die behandeld zijn?
                Redelijk, het had beter gekund maar het was wel voldoende.

2. Heb je voor jezelf de Bespiegeling thuis doorgelezen als huiswerk?
                Nee dat heb ik niet gedaan.

3. Heb je de opdrachten van je PK op tijd en zorgvuldig gemaakt?
                Ja, vaak had ik ze in de les half af en heb ze toen verder thuis afgemaakt.

4. Heb je genoeg geleerd?
Redelijk, de dag van te voren ben ik begonnen en heb toen best veel gedaan. Maar ik had misschien al eerder kunnen beginnen.

5. Heb je goed geleerd?
                Ik heb samenvattingen gemaakt de PowerPoint door gelezen en de invalshoeken bekeken.

6. Kende je de PowerPoint, De Bespiegeling, de begrippen, de invalshoeken?
                Ja, ja, redelijk, redelijk

 

Het maken van de toets

1. Heb je de vraag goed gelezen?
                Ja, ik heb telkens gewoon rustig de vraag gelezen.

2. Heb je bij de vraagstelling gelet op kunstbeschouwelijke begrippen van elke discipline?
Ik heb bij 1 vraag het blad met de begrippen gebruikt, misschien moet ik dit de volgende keer meer gebruiken.

3. Heb je onderscheid gemaakt tussen voorstelling en vormgeving?
                Ik denk dat ik dat wel heb gedaan, maar ik vond het nog wel lastig.

4. Heb je het goede fragment bekeken/tekst gelezen?
                Ja, ik heb telkens alle bijlage aangeklikt en bekeken of gelezen.

5. Heb je bij open vragen de vraag kort herhaald?
Soms schrijf ik op het einde van mijn antwoord nog een soort conclusie waar dan de vraag nog een beetje in terug komt.

6. Heb je de antwoorden gestructureerd?
Nee, meestal begin ik gewoon met schrijven en dan op het einde wil ik er eigenlijk nog wat tussen kriebelen of dan zet ik het er nog achter. Dus dan wordt het een beetje een kliederzooi.


Voornemens

Waar ga je de volgende keer op letten bij het voorbereiden van de toets?
De invalshoeken kan ik misschien nog beter leren in plaats van alleen doorkijken. Er kwamen bij de leervragen namelijk een paar letterlijk vragen van terug.

Waar ge je de volgende keer op letten bij het maken van de toets?
Soms moet ik preciezer zijn in het antwoorden. Ik heb bijvoorbeeld ergens geschreven dat je dat kunt zien aan het decor. Maar dan moet ik ook uitleggen wat er dan op het decor te zien is. Dus minder algemeen antwoord geven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten